sobota, 22 lipca 2017

Weekendowe Wyzwanie #3

Kontynuujemy nowy cykl na naszym blogu.



Co tydzień (w piątki) będziemy publikować zadanie, opis postaci/potwora/miejsca/zdarzenia/przedmiotu. Na jego podstawie będziecie mogli rysować i projektować w odpowiedzi na zadany temat. Linki do Waszych prac umieszczajcie w komentarzu pod tym postem. Każdy Wasz rysunek przeanalizujemy i wyślemy informację zwrotną. Napiszemy co jest dobre, a co należałoby poprawić lub na co zwrócić uwagę. Dostaniecie więc feedback dotyczący tego, co narysujecie.
Ponadto wyłonimy zwycięzcę, który otrzyma małą nagrodę (gadget od naszego partnera - firmy Wacom).





Chcemy w ten sposób zainspirować Was do rysowania i zagłębienia się w świat concept artu. Technika wykonania pracy jest całkowicie dowolna.


Więc do dzieła.

Twórca Magicznych Mieczy

Magiczne miecze to towar bardzo często używany w tej krainie. Popyt na nie jest ogromny. Zleceniodawcy sami decydują jaką moc ma posiadać oręż.
Twórca magicznych mieczy ma ręce pełne roboty.

Jak on wygląda? To Wasze zadanie.
Czas rysowania – 1 godzina.
Termin wysyłania prac – najbliższa niedziela do północy.

Linki do Waszych prac umieszczajcie w komentarzu pod tym postem.



Przesłanie do nas pracy jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na gromadzenie i przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej przez Paweł Graniak Studio GRANAT (właściciel marki Potęga Obrazu) z siedzibą w Warszawie ul. J. Olbrachta 29/104, w celach marketingowych tej firmy związanych z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. 2002 Nr 101, poz. 926).



Jeśli interesujesz się concept artem i digital paintingiem, to mamy dla Ciebie wspaniałą wiadomość. Od października startuje nasz 6-miesięczny, intensywny kurs - zostało jeszcze kilka wolnych miejsc. Więcej informacji: http://potegaobrazu.pl/szkolenia/6-miesieczny-kurs-przygotowujacy-do-pracy-concept-artysty/

17 komentarzy:

  1. https://www.facebook.com/Chilienka/photos/a.425407110885632.1073741827.308500122576332/1407494789343521/?type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sharygard,leniwy i przebiegły, kot który nie mógł znieść istnienie wróżek. Postanowił je wykradać z ich małych domków i wykorzystywać ich magię nastrojów do tworzenia indywidualnych mieczy na zalecenie.

      Usuń
    2. Pani Basiu w Pani pracy przede wszystkim brakuje postprodukcji. Czyli takiego ostatniego dotknięcia. Zdecydowanie zwiększyłbym kontrast i wyostrzył pracę. To nie zajęłoby dużo czasu za to mocno podciągnęło tę pracę. Jeśli zaś chodzi o sam koncept - pomysł ciekawy, fajna historia. Troszkę się nie czyta jak on te miecze robi, ale widać, że za sprawą wróżek natycha je magią. Mam jeszcze uwagę co do samego kota. Od pasa w górę to jedna postać natomiast od pasa w dół inna. Te dwie połówki nie gadają ze sobą - brakuje im jakiegoś wspólnego mianownika. Warto by dodać jakiś element, który je połączy. Poza tym bardzo dobra robota. Warto aby Pani dokończyła tę pracę. Jak będzie Pani to robić dobrze byłoby zadbać też o jakieś tło.

      Usuń
  2. http://pre15.deviantart.net/ab01/th/pre/f/2017/204/1/0/bron2_by_rinrindaishi-dbhd1ph.png
    Bron jest kowalem oraz płatnerzem znanym w fachu dzięki swojemu niesamowitemu fechtunkowi, a także solidnych mieczy o nadludzkich mocach. Są one niezniszczalne przy starciu ze zwykłą stalą. Bron znany jest ze swoich mieczy przepasanych na biodrach, które wiecznie brzęczą, gdy przechadza się ulicami miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta praca (chociaż bardzo ciekawa) nie komunikuje niestety sedna, czyli tworzenia magicznych mieczy. Ten koncept równie dobrze mógłby być na temat "Mistrz Mieczy" albo "Władca Mieczy" lub czegoś w tym stylu. W pracy artysty koncepcyjnego najważniejsze jest wizualizowanie konkretnych potrzeb. Nawet najwspanialszy koncept, który nie będzie odpowiedzią na temat, nie zostanie kupiony czy zaakceptowany. Skupmy się jednak na postaci. Te miecze są doklejone - warto by zrobić jakieś fajne mocowanie pozwalające na noszenie aż tylu broni. Taki system pasów z pewnością dobrze wpłynął by na rozkład detali w dolnej części postaci. Bo w tej chwili jest taka sytuacja, że góra postaci (do pasa) jest fajnie zaprojektowana, natomiast dół jest zupełnie doły. Przy projektowaniu postaci ważna jest taka ogólna zasada, że rozkład atrybutów na całej postaci powinien być w miarę równy. Oczywiście od tej zasady jest mnóstwo wyjątków, nie mniej jednak warto o niej pamiętać.
      Ten układ mieczy tworzy fajną, dynamiczną formę tej postaci. powstaje coś na kształt stalowej spódnicy z ostrzy. Warto ten temat pociągnąć dalej.

      Usuń
  3. http://fenecthefox.deviantart.com/art/Dwarf-Blacksmith-694293726

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. (Jeśli jest potrzebny - opis postaci jest w poście pod pracą).

      Usuń
    2. Bardzo ciekawa praca. Mam wrażenie, że troszkę zabrakło umiejętności warsztatowych aby ją lepiej przedstawić. To co dzieje się na tym mieczu jest mocno nieczytelne. Nie do końca widać jak to wszystko działa. Nie mniej jednak ten właśnie obszar jest najmocniejszy i dobrze bo to najważniejsza część opowieści. Reszta Krasnoluda została jednak mocno odpuszczona. Szkoda, bo ta postać sama w sobie mogłaby być ciekawa. Na korpusie, fartuchu i brodzie powinno dziać się coś ciekawego. Poza tym ten Krasnolud ma zbyt ludzkie proporcje. Powinien być zdecydowanie szerszy w barach, mieć krótsze nogi i korpus. Oczywiście coś takiego jak krasnoludzkie proporcje zależy od świata i jest dość dowolne. Jednak warto je bardziej zróżnicować w stosunku do człowieka - będzie to o wiele lepiej wyglądało. Bohater ma zbyt długie ręce. Bardzo polecam poćwiczyć anatomię i konstrukcję. To da mocnego kopa i uczyni prace znacznie lepszymi.

      Usuń
  4. Serith jest młodym buntowniczym elfem, lecz z powodu utraty ojca musiał przejąć po nim zakład. Przez brak umiejętności posługiwania się kryształami i dużej ilości zamówień musiał wybrać inną, bardziej niebezpieczną drogę nakładania run, wyznaczania ich za pomocą magicznych znaków wytatuowanych na jego ciele które zarówno mogą zranić jego.

    https://drive.google.com/open?id=0Bz-BtuJNdue3X2EtOXJOVlQwRFU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to bardzo ciekawa historia, która niestety została w połowie przerwana. Za mało dzieje się na postaci, biurku i mieczu. Z obrazka nie wynika co ten Elf robi z tym mieczem. Taki koncept powinien być czytelny bez opisu.
      Jeśli projektujemy postać to należy ją pokazać całą. Takie ujęcie przy warsztacie mogłoby być uzupełnieniem. Poza tym bardzo niewiele widać twarzy, a szkoda bo za jej pomocą można wiele sprzedać. Pomysł z runami jest bardzo fajny. Warto by go pokazać. Tak jak pisałem na początku. Jest potencjał w tym obrazku. Fajnie się to zaczyna, ale widz pozostaje niedoinformowany o co tak naprawdę chodzi.
      Ogólnie na korpusie postaci powinno się więcej dziać. To jest bardzo ważny element postaci, na który zwraca się uwagę.

      Usuń
  5. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1966001333668853&set=a.1928495404086113.1073741840.100007770162495&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Patryku, jak zwykle pokazał Pan klasę. Postać jest ciekawa, historia interesująca, a klimat intrygujący. Jest dobre echo designu. Mam tylko kilka uwag. prawa ręka postaci jest trochę za krótka. Prawa dłoń jakoś uciekła i wygląda jakby była lewa. Tych nóg jednak brakuje. Wiem, że to celowo ich Pan nie dał ale jednak by się przydały. Na szyi jest bardzo fajna struktura. Powtórzyłbym ją na rękach. Ta jasna moc w korpusie powinna być dokładniej zdefiniowana. Niech Pan dokończy tę pracę - będzie fajna rzecz do portfolio. Oglądałem Pana prace na FB i zauważyłem, że jest Pan dość oszczędny w kolorach. Nie oznacza to, że jest ich za mało, tylko są za mało intensywne. Niech Pan następną pracę spróbuje zrobić mocno nasyconą i niech te kolorki będą czystsze. Zobaczymy co się stanie.

      Usuń
  6. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=120293835262745&set=gm.1948043392140680&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Tomku bardzo ciekawy pomysł na tę postać. Tyle, że tak:
      - ręce są za krótkie. Łokcie powinny być na wysokości pępka.
      - bohater stoi strasznie sztywno. Niech Pan weźmie coś ciężkiego do ręki i stanie przed lustrem w podobnej pozie. Niech Pan zaobserwuje jak układają się ramiona, nogi i szyja.
      - brak kontrapostu - to ma związek z tą sztywnością postaci, o której pisałem wyżej.
      - ten młot w takim swobodnym uchwycie byłby raczej trzymany głowicą do dołu.
      - szyja jest trochę za szeroka.
      Bardzo fajnie sprzedał Pan ideę z tą taką mutacją. Postać także fajnie sprzedaje swoją osobowość. Jest nieźle.

      Usuń
  7. Szanowni Państwo, w tej edycji wyzwania. Bardzo trudno nam było wyłonić zwycięzcę. Bo w wielu pracach jest sporo fajnych rzeczy. Zdecydowaliśmy jednak, że wygrywa ta praca:

    https://www.facebook.com/Chilienka/photos/a.425407110885632.1073741827.308500122576332/1407494789343521/?type=3&theater

    Gratulujemy Pani Basi. Nagrodę prześlemy na dniach.

    OdpowiedzUsuń