piątek, 28 lipca 2017

Weekendowe wyzwanie #4

Kontynuujemy nowy cykl na naszym blogu.



Co tydzień (w piątki) będziemy publikować zadanie, opis postaci/potwora/miejsca/zdarzenia/przedmiotu. Na jego podstawie będziecie mogli rysować i projektować w odpowiedzi na zadany temat. Linki do Waszych prac umieszczajcie w komentarzu pod tym postem. Każdy Wasz rysunek przeanalizujemy i wyślemy informację zwrotną. Napiszemy co jest dobre, a co należałoby poprawić lub na co zwrócić uwagę. Dostaniecie więc feedback dotyczący tego, co narysujecie.
Ponadto wyłonimy zwycięzcę, który otrzyma małą nagrodę (gadget od naszego partnera - firmy Wacom).





Chcemy w ten sposób zainspirować Was do rysowania i zagłębienia się w świat concept artu. Technika wykonania pracy jest całkowicie dowolna.


Więc do dzieła.

Sprzedawca kłamstw

Jest człowiek, który potrafi wszystko przemienić w kłamstwo. Stworzył on nową religię, która opiera się kłamstwach. Szerzy się ona w zastraszającym tempie, zyskując coraz to nowych wiernych.

Jak on wygląda? To Wasze zadanie.
Konwencja – Dark Fantasy
Czas rysowania – 2 godziny.
Termin wysyłania prac – najbliższa niedziela do północy.

Linki do Waszych prac umieszczajcie w komentarzu pod tym postem.



Przesłanie do nas pracy jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na gromadzenie i przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej przez Paweł Graniak Studio GRANAT (właściciel marki Potęga Obrazu) z siedzibą w Warszawie ul. J. Olbrachta 29/104, w celach marketingowych tej firmy związanych z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. 2002 Nr 101, poz. 926).



Jeśli interesujesz się concept artem i digital paintingiem, to mamy dla Ciebie wspaniałą wiadomość. Od października startuje nasz 6-miesięczny, intensywny kurs - zostało jeszcze kilka wolnych miejsc. Więcej informacji: http://potegaobrazu.pl/szkolenia/6-miesieczny-kurs-przygotowujacy-do-pracy-concept-artysty/

22 komentarze:

  1. https://www.artstation.com/artwork/3V8JB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Anastazjo, super Pani zinterpretowała temat. Mogę się jedynie przyczepić do kilku rzeczy. Po pierwsze trzeba by lepiej wyrenderować tę suknię i płaszcz. Na rękach warto dodać różnego typu bransolety. Tło powinno być troszkę słabsze. Ogólnie bardzo fajna praca. Wiem, że w 2 godziny nie udało się więcej ale proszę dokończyć ten koncept. Będzie fajna postać do portfolio.

      Usuń
  2. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1969481659987487&set=a.1928495404086113.1073741840.100007770162495&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Patryku, z każdą pracą podnosi Pan poprzeczkę - to bardzo dobrze. Idzie Pan naprzód i nie zostawia jeńców.
      Bardzo ciekawy miał Pan pomysł na tę postać i super ją Pan namalował. Jest jednak kilka rzeczy, które można by poprawić. Ta struktura na głowie powinna być gdzieś powtórzona (może na nogach). Te zwoje wychodzące z lewej nogi postaci są niepotrzebne nie wnoszą nic co mogłoby posunąć historię dalej. Myślę, że śmiało można by z tego elementu zrezygnować. Bardziej dodefiniował bym stopy, bo teraz są troszkę nijakie.
      Poza tym świetna robota.

      Usuń
  3. http://zenitive.deviantart.com/art/Merchant-of-Lies-695698124?ga_submit_new=10%3A1501409381

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Bartoszu, jest coś ciekawego w tej postaci. Taki handlarz, który sprzedaje nielegalne towary, którymi są kłamstwa. To fajne.
      Ogólnie w tym koncepcie wszystkiego jest za mało (historii, atrybutów, charakteru). Już tłumaczę o co chodzi.
      atrybuty postaci (czyli elementy jej wyposażenia, ekwipunek, i inne rzeczy, które postać ma przy sobie) są nośnikami historii o tej postaci. Pan użył właściwie dwóch atrybutów - torby i płaszcza. Zdecydowanie brakuje tutaj jeszcze jakichś ozdób, które świadczyły by o tym, czy postać jest majętna czy nie. Także broń przydałaby się jakaś. To także mogła by być fajna informacja o postaci. Niech Pan sobie wyobrazi, że nasz sprzedawca ma np. bat zakończony ostrzami. Walczy tym batem. To czyni tę postać w jakiś sposób pełniejszą i wyjątkową. No i historia idzie dalej. Rozkład atrybutów na całej postaci powinien być w miarę równy. Nie może być sytuacji, że górna połowa bohatera jest mocno okraszona narracją, a dół w ogóle. Tak jest trochę w przypadku Pańskiego konceptu.
      Z takich bardziej technicznych rzeczy to tak:
      - głowa jest troszkę za duża
      - przydało by się lepiej wyrenderować cały ten płaszcz
      - brakuje troszkę ciemniejszego waloru (takich głębszych cieni np. pod pachą, lub między nogami)
      - płaszcz powinien mieć lamówkę i jakieś wiązanie.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.facebook.com/233980173762775/photos/a.233980477096078.1073741825.233980173762775/255249248302534/?type=3&theater

      Usuń
    2. Panie Łukaszu bardzo klimatyczna jest ta postać. Super ciekawy charakternik z tego wyszedł.
      W prawym łokciu coś się dziwacznie pozginało. Ogólnie barki i ręce wyszły dość nienaturalnie. Warto je liquifajem podciągnąć. Mocno nieczytelne są dłonie. Wiem, że postawił Pan na taki ascetyczny design, jednak zdecydowanie brakuje głównego atrybutu. To mógłby byś na przykład jakiś dużych rozmiarów różaniec z krzyżem zakończonym kolcami. Albo coś takiego. Coś dużego, przesadzonego i wyolbrzymionego. Myślę, że fajnie mogłoby to zagrać.
      Mam nadzieję, że dokończy Pan tę pracę (w kolorze). Będzie dobra postać do portfolio.

      Usuń
  5. Taki beznadziejny, że szkoda wstawiać, ale no cóż. 2h robiłam i obiecałam, to pokazać muszę. Zauważyłam, że Bartosz miał podobny pomysł do mnie. A drugą rzecz, którą zauważyłam to, że kilka osób zrobiło lorda/bożka itp. To miał być lord, czy sprzedawca? :D
    2h to zdecydowanie za mało hehe
    https://www.dropbox.com/s/nuy75ri6hcf5o5m/spzredawca-klamstw_WIP.jpg?dl=0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Dominiko, jest na prawdę nieźle. Owszem praca wymaga jeszcze dokończenia. Ale już na tym etapie dobrze sprzedaje ideę. Napisze co warto by poprawić:
      - postać ma trochę za długie nogi i za dużą głowę
      - na tych pionowo zwisających kawałkach materiału (zaczynających się na pasie) coś się powinno zadziać (w sensie jakieś patterny)
      - troszkę nie widać czy ta postać jest majętna czy nie. Warto by to doopowiedzieć
      - to zielone światło należałoby zróżnicować. Bo teraz świeci się z każdego miejsca tak samo. Trzeba by je miejscami osłabić.
      - z prawej strony postaci przydałby się jakiś jasny rim light.
      Myślę, że jak Pani dokończy tę pracę to będzie z tego całkiem fajny koncept.

      Usuń
  6. https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/20561913_1966266733648636_1430383023_n.jpg?oh=185063677708ff51bae9ab018bdff4d6&oe=5980FBDC

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Klaro, bardzo ciekawy miała Pani pomysł. Nawiązania do węża są super. Szkoda, że cała postać się nie zmieściła. Wiem, że jest to taka stylizacja, ale warto by troszkę poprawić proporcje (uda powinny być troszkę grubsze, a barki szersze).
      Pociągnął bym temat węża jeszcze troszkę i zrobił ogon. Idący od nakrycia głowy, wzdłuż pleców i kładący się na ziemi. Myślę, że dodało by to fajnej dynamiki postaci.
      Trochę brakuje mi w tej postaci atrybutu głównego. Czegoś dużego co trzymała by ta postać. To mogła by być wielka księga kłamstw albo coś takiego.

      Usuń
  7. Sprzedawczyni kłamstw:
    http://www.tinypic.pl/ylcsnee0a6t1/

    OdpowiedzUsuń
  8. http://fenecthefox.deviantart.com/art/Sprzedawca-klamst-695796081?ga_submit_new=10%3A1501451111

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Elu, bardzo ciekawa historia i pomysł.
      Nieczytelne jest to co dzieje się z jego lewą ręką. Nie widać co ona robi. Poza tym głowa jest troszkę za duża. Warto aby na spodniach także zadziało się coś ciekawego (przeszycia, patterny itd.) Bo mamy teraz taką sytuację, że na górze postaci jest sporo atrybutów, natomiast dół jest taki trochę goły. Warto aby rozkład detalu był na całości w miarę równy.
      Fajnie opowiedziała Pani tę historię. Warto jednak poprawić te kilka drobiazgów i dokończyć pracę.

      Usuń
  9. Jeszcze raz, plik się nie wgrał.
    Sprzedawczyni kłamstw:
    http://www.tinypic.pl/ylcsnee0a6t1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Agato, trochę nie czyta się tej postaci. To znaczy, nie do końca wiadomo kim ona jest i czym się zajmuje. Wiemy tyle, że jest to jakaś tajemnicza dama... i tyle. Zabrakło atrybutów, które określały by, że zajmuje się ona sprzedawaniem i że chodzi o kłamstwa. Mam kilka uwag technicznych. Za dużo używa Pani miękkiego pędzla. Niech Pani spróbuje chacorala i zobaczy jakie będą efekty. Połączył bym jej ozdoby z prawej ręki z piórami w kapeluszu. Niech będzie to takie samo, wówczas otrzymamy echo designu, które dobrze wpływa na spójność postaci.
      Zastosowała Pani za szeroki kadr i tło zaczęło dominować nad postacią.

      Usuń
  10. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=122592665032862&set=gm.1951614011783618&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Tomku, świetna postać, fajny projekt i dobry rendering.
      Dodałbym jeszcze ze 3 ręce. Dwie z nich mogłyby trzymać księgę, a trzecia wskazywać coś w niej. Te dwie ręce, które już są mogły by żonglować "głową". Czyli takimi iluzorycznymi figurami, w których środku było by oko, żeby itd. To fajnie by podbiło ideę kłamstwa.

      Usuń
  11. Szanowni Państwo, w tym wyzwaniu poziom był naprawdę bardzo wysoki.
    Wygrywa ta praca:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=122592665032862&set=gm.1951614011783618&type=3&theater

    Nagrodę prześlemy na dniach.

    OdpowiedzUsuń