piątek, 4 sierpnia 2017

Weekendowe wyzwanie #5

Kontynuujemy nowy cykl na naszym blogu.



Co tydzień (w piątki) będziemy publikować zadanie, opis postaci/potwora/miejsca/zdarzenia/przedmiotu. Na jego podstawie będziecie mogli rysować i projektować w odpowiedzi na zadany temat. Linki do Waszych prac umieszczajcie w komentarzu pod tym postem. Każdy Wasz rysunek przeanalizujemy i wyślemy informację zwrotną. Napiszemy co jest dobre, a co należałoby poprawić lub na co zwrócić uwagę. Dostaniecie więc feedback dotyczący tego, co narysujecie.
Ponadto wyłonimy zwycięzcę, który otrzyma małą nagrodę (gadget od naszego partnera - firmy Wacom).





Chcemy w ten sposób zainspirować Was do rysowania i zagłębienia się w świat concept artu. Technika wykonania pracy jest całkowicie dowolna.


Więc do dzieła.

Kowal Demonów

Wiadomo, że każdy szanujący się demon ma kopyta. No ale te zużywają się z czasem. Demony mają więc potrzebę noszenia specjalnych (magicznych) podków. Jak się je podkuwa i co sprawia, że Demony nie zjadają kowala?

Jak wygląda Kowal Demonów? To Wasze zadanie.

Czas rysowania – 3 godziny.
Termin wysyłania prac – najbliższa niedziela do północy.

Linki do Waszych prac umieszczajcie w komentarzu pod tym postem.



Przesłanie do nas pracy jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na gromadzenie i przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej przez Paweł Graniak Studio GRANAT (właściciel marki Potęga Obrazu) z siedzibą w Warszawie ul. J. Olbrachta 29/104, w celach marketingowych tej firmy związanych z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. 2002 Nr 101, poz. 926).



Jeśli interesujesz się concept artem i digital paintingiem, to mamy dla Ciebie wspaniałą wiadomość. Od października startuje nasz 6-miesięczny, intensywny kurs - zostało jeszcze kilka wolnych miejsc. Więcej informacji: http://potegaobrazu.pl/szkolenia/6-miesieczny-kurs-przygotowujacy-do-pracy-concept-artysty/


19 komentarzy:

  1. niby 3 godziny, a jeszcze dużo do skończenia :/, tyle zdążyłam zrobić :) jeśli chodzi o krótki opis kowala: wewnątrz jego ciała panuje bardzo wysoka temperatura, kowal zjada skały wulkaniczne, kiedy te zamienią się w lawę wypluwa je i młotem oraz siłą formuje z nich podkowy, jako że sam jest demonem czuje się bezpiecznie wśród swoich :) K.Kuszmierek
    https://www.facebook.com/kyokokushimi/photos/a.1059305350769897.1073741827.1059296947437404/1633584703341956/?type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Kasiu, bardzo ciekawy pomysł z tym kowalem - Demonem.
      Mam jednak kilka uwag:
      - Warto by oświetlić tę postać, z którejś strony. Wówczas lepiej byłaby widoczna bryła i cała postać.
      - Ta siateczka żyłek jest bardzo sztuczna. Można to jednak łatwo poprawić. Niech Pani zrobi tak, że niektóre z żył są cieńsze a inne grubsze. Poza tym niektóre są głębiej pod skórą (mniej je widać) a inne bardziej.
      - Rogi sprawiają wrażenie doklejonych. Niech mają początek w głowie. Czyli niech wyglądają tak jakby faktycznie wyrastały z głowy (niech ich początkowa struktura już będzie na czaszce)
      - młotek jest obowiązkowo do poprawki. Niech Pani skorzysta z jakiejś fotki referencyjnej. Bo teraz jest tak wyrenderowany jakoś dziwacznie. No i niech Pani z tego młotka uczyni jakiś ciekawy przedmiot (to w sumie główny atrybut postaci).

      Usuń
  2. Powiedzieć o mnie ,,początkujący" to eufemizm, ale zależy mi na feedbacku :) Uczciwie przyznam, że nie zamknąłem się w 3h, co mnie nieco dyskwalifikuje - tym niemniej - załączam efekt :>
    https://pauperfaber.deviantart.com/art/Blacksmith-697138106?ga_submit_new=10%3A1502025885

    Startując od koncepcji kowala-niewolnika, szybko przeszedłem do kowala-profesjonalisty, który nie musi obawiać się swoich klientów. Zastanawiałem się czy nie zamienić drewnianego stelaża z jego pleców na wielką podkowę. Zamiast tego - dałem mu podkowę na szyję i... Sam nie wiem czy przedobrzyłem, czy po prostu wymagałoby to dopracowania. Efekt końcowy jest, jaki jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Michale, bardzo ciekawy koncept z tego wyszedł. Praca na prawdę ma potencjał. Trzeba by ja jeszcze oczywiście podpimpować. Mam kilka uwag:
      - Ten drewniany płot na plecach zamieniłbym na jakieś wypustki czy kolce wyrastające z ciała tej postaci. Na nich także mogły by być poprzyczepiane na łańcuchach kowalskie przybory (to fajny pomysł).
      - Postać od pasa w górę jest nasycona detalami (i to dobrze), natomiast od pasa w dół jest pusto (to nie dobrze). Zawsze w konceptach warto aby rozkład atrybutów na postaci był w miarę równy. Dlatego zdecydowanie trzeba coś zrobić z dołem postaci (przeszycia, paski, łańcuchy itd). No i przede wszystkim dodefiniować buty.
      - Tę rękę-młot trzeba by także bardziej dopracować. Bo w takiej formie nie do końca widać jak to wygląda i działa.
      - Trochę anatomia poleciała (wiem, ze to nieludzka postać ale mimo wszystko). łokcie są trochę za wysoko a nogi są ciut za krótkie.
      - Niech Pan używa szerszą skalę walorową bo bardzo szybko wpada Pan w ciemne tony. Niech Pan przyjmie przynajmniej 8-stopniową skalę walorową. Będzie o wiele lepiej.

      Usuń
  3. limit czasowy znacznie przekroczony, niemniej link zamieszczam
    http://imgur.com/a/JpEje

    opis:
    chodzą różne plotki w jaki sposób kowal Ramsay został obdarzony swoimi niezwykłymi rogami, jedni mówią, że jest to efekt mutacji po nieudanym eksperymencie z rudą metalu nasączoną aspektem chaosu, drudzy natomiast twierdzą, że o poroże przyprawiła go niewierna małżonka...

    pewne za to jest, że rogi rozsławiły go pośród demonów, które przy każdej nadarzającej się okazji przychodzą do jego kuźni, pod pretekstem podkucia kopyt, tylko po to by móc z zazdrością popatrzeć na poroże kowala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wielkie i wspaniałe rogi są niestety doklejone do postaci. Nie mają żadnych cech wspólnych z jej anatomią. Warto by tę strukturę gdzieś powtórzyć. Na pewno na głowie postaci powinna być taka forma, która jest zapowiedzią tych rogów. Myślę, że dobrze by było aby takie wypustki gdzieś jeszcze pojawiały się na ciele. to jest tak zwane echo designu i bardzo dobrze to wpływa na spójność postaci. Poza tym brakuje temu rysunkowi oświetlenia. Niech z którejś strony pada n na postać światło, bo w tej chwili jest ona oświetlona niemal równo (co bardzo niekorzystnie wpływa na czytelność bryły). No i te punkty świetlne (świece, młot, podkowa) jakoś wpływają na postać. Stylisko młota jest zdecydowanie za cienkie. Wygląda to niewiarygodnie.

      Usuń
  4. http://zenitive.deviantart.com/art/Demon-Blacksmith-697199868?ga_submit_new=10%3A1502049836 któż odważy się zjeść weterana dawnej wojny między kręgami piekieł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Bartku, bardzo zgrabny koncept. Jest on taki dość poprawny ale brakuje w nim kilku rzeczy:
      - Wytłumaczenia jak ten demon jest w stanie utrzymać w ręku gorącą podkowę.
      - Połączenia rogów z głową (bo teraz są takie doklejone).
      - Światłocienia i ambient occlusion. Teraz Pana postać jest bardzo płaska. Gdyby ją Pan lepiej wyrenderował było by znacznie ciekawiej.
      - Młot uczyniłbym jakimś ciekawszym przedmiotem. Bo teraz to zwykły młotek.
      Trochę nie czyta się z tej pracy, że ta postać podkuwa demony. Postać ta mogła by równie dobrze być zwykłym kowalem w jakimś świecie fantasy, w którym żyje taka dziwna rasa.
      Podsumowując, brakuje w tej pracy elementów wyjątkowości. Takich, które bardziej połączyły by prezentację ze światem demonów.

      Usuń
  5. http://fenecthefox.deviantart.com/art/Farrier-697203645?ga_submit_new=10%3A1502052152

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Elu, z Pani pracy nie widać, że jest to kowal, który podkuwa Demony. postać tę raczej czyta się jako kogoś kto je ujeżdża.Temu kowbojowi brakuje zdecydowanie jakichś cech, które zakomunikują odbiorcy, że to kowal. Szkoda, ze większość twarzy zakryła Pani kapeluszem. Pozbawiła się Pani w ten sposób prezentacji osobowości postaci, którą najlepiej wyrazić za pomocą grymasu twarzy. Ten mały stworek jest ciekawy, chociaż jego relacja z bohaterem jest bardzo nieczytelna (nie wiadomo czy się przyjaźnią, czy sobie pomagają czy co).

      Usuń
  6. http://www.tinypic.pl/cgj6ogaldr0s
    Wiem, że rozmyte, na zbyt małej rozdziałce zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Agato, faktycznie bardzo niewiele widać przez tą małą rozdzielczość. No ale z całą pewnością można powiedzieć, że ta postać nie czyta się jako Kowal Demonów. Dla mnie to krasnoludzki Zabójca Troll z Warhammera. Góra postaci posiada dużo elementów, natomiast dół został praktycznie goły. Warto aby na całej postaci rozkład detalu był w miarę równy. Niech Pani stara się robić tło w kontraście do postaci. Jak postać jest jasna to tło ciemne i odwrotnie. Teraz całość mocno się zlewa. Z tego co można zauważyć to z pewnością oczy tego Krasnoluda są zbyt blisko siebie. jest taka zasada, która określa, że odległość między oczyma równa jest oku.

      Usuń
  7. Dużo tu jeszcze do zrobienia i poprawy ale cóż.. czas się skończył.

    Przeklęty w dzieciństwie Karzeł, chcąc zemścić się na demonach postanowił świadczyć usługi kowala demonów. W przebraniu demona, we własnoręcznie wystruganej masce łączy metal z magicznymi kryształami mającymi za zadane osłabić magię demonów. Chronią go liczne amulety, przebranie i kadzidła porozmieszczane po całej kuźni maskujące zapach "człowieka" i otępiające niczego nie podejrzewających "klientów".

    http://ichuarraquax.deviantart.com/art/Demon-697214727?ga_submit_new=10%3A1502054780

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ulemo, ciekawy pomysł z takim oszustem.
      Mam jednak kilka uwag:
      - Cały obrazek jest mocno za ciemny (gubią się poszczególne elementy).
      - Te kryształy po lewej stronie za bardzo się świecą (wyglądają jakby były podłączone do jakiejś lampy).
      - Tylne światło z pieca powinno utworzyć na postaci tak zwany rim light, czyli światło konturowe. Bardzo dobrze by ono wpłynęło na bryłę postaci.
      - Na korpusie postaci powinno się zdecydowanie więcej dziać (pasy, rzemienie, kieszenie z narzędziami, zapinki itd.)
      - Nie widać jak ta drewniana maska jest przyczepiona do twarzy postaci.

      Usuń
  8. https://drive.google.com/open?id=0B0_opHYzZo9DMUgwV2ItTXlKQkE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Patryku, bardzo fajny ten pomysł z klatką z drutu kolczastego (żeby klienci nie pogryźli kowala). Ogólnie jest kilka rzeczy, które warto by poprawić:
      - Zupełnie nie czyta się ten harmonijkowy młot. Nie wiadomo dlaczego taki jest i w jaki sposób działa.
      - Nogi z całą pewnością wymagają jeszcze dodefiniowania.
      - Na korpusie postaci przydał by się jakiś akcent, który byłby w kontraście z resztą postaci. Może jakiś świecący amulet załatwił by sprawę, a z pewnością urozmaicił by to miejsce.
      - Wyposażył bym te postać jeszcze w jakieś narzędzia kowalskie (szczypce, młotki itd.)

      Usuń
  9. "Na skraju Piekła i Nieba bujnie kwitnie handel, gdyż obie strony mają sobie nawzajem wiele do zaoferowania. Demony posiadają złoża najznakomitszych metali, jednak to Anioły posiadają moc, która pozwala owe metale przemienić w warte grzechu miecze, zbroje, a także... podkowy - jedną z najpotrzebniejszych rzeczy dla każdego szanującego się Demona."

    https://alicewieckowska.deviantart.com/art/Demons-Blacksmith-697220446

    Anielskich kowali jest niewielu, więc gdyby jakikolwiek Demon śmiał któregoś tknąć, to dostał by nie tylko od Aniołów, ale i od swoich pobratymców, zafrasowanych o swoje podkowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Alu, bardzo fajny dynamiczny koncept. Zdecydowanie brakuje w nim jednak szczegółów, które popchnęły by narrację do przodu. Dobrze by zrobiło tej postaci coś na korpusie (np. amulety, talizmany itd.). Lepsza definicja butów także zrobiła by na plus. Fajne kolorki historia. Przydało by się po prostu tego wszystkiego więcej. Więc niech Pani potraktuje te prace jako początek i ją dokończy.

      Usuń
  10. Szanowni Państwo, dziękuję za Wasze prace. Dobra robota.
    Wygrywa ta praca:
    https://pauperfaber.deviantart.com/art/Blacksmith-697138106?ga_submit_new=10%3A1502025885
    Autora proszę o kontakt (może być priv na Facebooku).

    OdpowiedzUsuń