piątek, 11 sierpnia 2017

Weekendowe wyzwanie #6

Kontynuujemy nowy cykl na naszym blogu.



Co tydzień (w piątki) będziemy publikować zadanie, opis postaci/potwora/miejsca/zdarzenia/przedmiotu. Na jego podstawie będziecie mogli rysować i projektować w odpowiedzi na zadany temat. Linki do Waszych prac umieszczajcie w komentarzu pod tym postem. Każdy Wasz rysunek przeanalizujemy i wyślemy informację zwrotną. Napiszemy co jest dobre, a co należałoby poprawić lub na co zwrócić uwagę. Dostaniecie więc feedback dotyczący tego, co narysujecie.
Ponadto wyłonimy zwycięzcę, który otrzyma małą nagrodę (gadget od naszego partnera - firmy Wacom).





Chcemy w ten sposób zainspirować Was do rysowania i zagłębienia się w świat concept artu. Technika wykonania pracy jest całkowicie dowolna.


Więc do dzieła.

Rycerz Boga Bólu

Jest dumny i pewny siebie. Uwielbia zadawać cierpienie swoim ofiarom. Opanował do mistrzostwa skazywanie swoich przeciwników na powolne i długie umieranie.

Jak wygląda Rycerz Boga Bólu? To Wasze zadanie.

Czas rysowania – 3 godziny.
Termin wysyłania prac – najbliższa niedziela do północy.

Linki do Waszych prac umieszczajcie w komentarzu pod tym postem.



Przesłanie do nas pracy jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na gromadzenie i przetwarzanie Twoich danych osobowych w zakresie: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej przez Paweł Graniak Studio GRANAT (właściciel marki Potęga Obrazu) z siedzibą w Warszawie ul. J. Olbrachta 29/104, w celach marketingowych tej firmy związanych z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. 2002 Nr 101, poz. 926).



Jeśli interesujesz się concept artem i digital paintingiem, to mamy dla Ciebie wspaniałą wiadomość. Od października startuje nasz 6-miesięczny, intensywny kurs - zostało jeszcze kilka wolnych miejsc. Więcej informacji: http://potegaobrazu.pl/szkolenia/6-miesieczny-kurs-przygotowujacy-do-pracy-concept-artysty/


11 komentarzy:

  1. https://www.deviantart.com/art/Your-pain-is-my-pleasure-698524252

    Rycerz Boga Bólu, muskularny i dostojny jak na boskiego paladyna przystało. Twarz ukryta pod przyłbicą, spod której wąskimi strugami sączy się tajemnicza świetlna energia. Niektórzy przypuszczają, że wewnątrz zionie pustka - nikt nigdy nie widział jego oblicza ani wyrazu jaki przybiera podczas katowania swoich ofiar...

    Zaraz, katowania? W jego mniemaniu wyświadcza im przysługę!

    Jego głos odbija się w przestrzeni dźwięcznym, niskim echem (taki trochę Lord Vader :)), gdy wygłasza nad konającym ostatnie orędzie. Atrybutem postaci jest miecz zakończony zwielokrotnionym ostrzem, którym zadaje on ostateczny, śmiertelny cios. Demoniczne skrzydło służy do przedłużania tortur. Ten bezwzględny rycerz żywi się cierpieniem swoich ofiar, dzięki temu sam jest odporny na fizyczny ból i ciosy (zatem nie jest mu potrzebna kompletna zbroja). Białą tunikę zwykle zdobi szkarłatne tutti frutti powstałe z krwi jego wrogów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny koncept postaci. Ciekawa historia i dobre atrybuty. Szkoda, że zabrakło koloru. Bo za jego pomocą także sporo można wyrazić. To demoniczne skrzydło jest trochę doklejone do postaci. Nie ma ono żadnych cech wspólnych z nią. Warto by było dać gdzieś na postaci jeszcze taki podobny motyw - zrobić takie echo designu, które dobrze wpływa na spójność bohatera. W okolicach gdzie miecz powinien mieć jelec jest trochę nieczytelnie.

      Usuń
  2. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1862855867375828&set=gm.1957693531175666&type=3&theater

    Troche wyszedłem z wprawy ale coś się udało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Bartku, bardzo fajny koncept Pan zaproponował. Ból i cierpienie widać na pierwszy rzut oka. Anatomia lewej ręki troszkę poleciała. Na środku korpusu powinien być jeszcze jakiś mocny akcent.

      Usuń
  3. https://drive.google.com/open?id=0Bz-BtuJNdue3Mnp3R2FFbzJsVUU

    Nie zdążyłem w 3 godziny, większość czasu pochłoneły mnie ciągłe poprawki. Mój rycerze został wskrzeszony przez swojego pana (Boga). Jego miecz jest z jednej strony tępy by mógł łamać kości swoim ofiarom lub mrozić krew w żyłach swoim wyglądem zdejmując chustę która zakrywa część jego czaszki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Łukaszu, to co Pan zrobił to bardzo dobry początek. Przydał by się ambient occlusion, cieniowanie i jakieś oświetlenie i było by super. Jeśli chodzi o samą postać to mam kilka uwag:
      - na korpusie postaci powinno się coś więcej zadziać
      - nogi powinny być znacznie grubsze, bo teraz wydają się tak słabe, że nie utrzymały by takiej potężnej postaci.
      - dłonie powinny być większe. Można z nimi nawet troszkę przesadzić. Spotęguje to wrażenie potęgi tej postaci.
      - bardzo faja głowa.

      Usuń
  4. Kolory naniesione na szkic, brak cieniowania, ale chętnie poświęcę więcej czasu na dopieszczenie konceptu.

    Zbroja rycerza jest skonstruowana tak, aby każda jego część zadawała ból przeciwnikowi. Nasycona boską mocą odbija obrażenia na napastnika. Sparaliżowany bólem przeciwnik nie może się bronić. Rycerz pastwi się nad swoją ofiarą wyrywając jej serce, jednak nie pozwala jej od razu umrzeć. Katuje ciało wroga chłostając je biczem i zdzierając skórę przy pomocy okrutnych haków. Każda zaschnięta plama krwi na zbroi Rycerza Boga Bólu jest pamiątką po tych, którzy padli u jego stóp.

    https://zenitive.deviantart.com/art/Pain-God-s-Knight-698600141?ga_submit_new=10%3A1502652970

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Bartku bardzo fajny koncept. Mam kilka drobnych uwag:
      - lewa dłoń postaci jest bardzo nieczytelna
      - ma się wrażenie, że postać przewraca się w lewą stronę (trzeba by to skontrować nogą)
      - bardzo fajny i klarowny design zbroi
      - ten bat mógłby być jakimś ciekawszym przedmiotem. Warto by go uczynić bardziej interesującym. Mógłby mieć np. kolce, albo jakieś ostrza,, albo kąsające węże. To jest główny atrybut tej postaci i powinien być wyjątkowy.

      Usuń
  5. Rycerz:
    http://www.tinypic.pl/7dk1so8kiqlg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Agato, sam pomysł jest ciekawy. Troszkę zabrakło warsztatu, żeby go lepiej zwizualizować. Mam kilka uwag, które myślę, że poprawią sprawę:
      - Trzeba by zrobić gradację ważności atrybutów postaci, tak aby jeden był główny a inne dodatkowe. Na przykład jedna z jego broni mogłaby być większa i ważniejsza (dominująca).
      - Warto oświetlić tę postać z jednej strony i na podstawie tego światła renderować.
      - wcięcie w talii jest za długie i przez to nogi się zrobiły za krótkie
      - trochę nie widać z jakiego materiału są niektóre elementy (rękawice, zbroja, buty). Niech Pani ćwiczy renderowanie różnych materiałów. To się zawsze przydaje.

      Usuń
  6. Szanowni Państwo, dziękujemy za Wasze prace. Są na prawdę fajne.
    Wygrywa ta praca:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1862855867375828&set=gm.1957693531175666&type=3&theater

    Gratulujemy. Nagrodę prześlemy pod koniec sierpnia.

    OdpowiedzUsuń